tisdag 14 juli 2015

Gott en sommarkväll

Som ni säkert märkt går det några dagar mellan mina inlägg, ja jag har semester och vi passar på att göra en massa roliga saker. Vi har hunnit campa i Karlshamn, varit på en trevlig 100 års fest (2x50år) och haft vänner på besök sedan jag skrev sist.

Tack Mia och Stefan för en härlig fest!!

Igår hade vi våra vänner Ursula och Dennis på besök, jag gillar att fixa mat av olika slag när vi har gäster och provar gärna nya rätter eller gör godingar i repris!


Den här gången blev det krustader med räksallad dekorerade med räkor, dill och rom, krustader med brieost (som får smälta lite i ugnen) och fikonmarmelad samt snittar av kavring med ägg, räkor, dill och citron som aptitretare.
Som huvudrätter åt vi räkcheesecake och gravlaxpaj med spenat och prästost. Det här är rätter som man kan förbereda i förväg och slipper då att stå i köket hela dagen!

I morgon bär det iväg på camping igen, jag ska försöka uppdatera här när vi är iväg. Ha det så bra så länge! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen