söndag 9 augusti 2015

Hamburgare med bacon och rödlök

Jag försöker ha lite rensning i frysen och laga mat på det jag hittar i den, idag blev det nötfärs som blev huvudingrediensen. Av den gjorde jag hamburgare.


Det här behöver du till fyra 125 grams burgare:
500 g nötfärs
2 krm salt
2 krm nymalen svartpeppar
2 tsk barbecuesås 

Gör så här:

Blanda ihop allt och forma smeten till hamburgare, jag använde en hamburgerpress.
Grilla hamburgarna.



Till servering:
1. Lägga sallad, tomat, ost och rödlök på en tallrik.
2. Lägg en hamburgare ovanpå.

3. Lägg bacon ovanpå hamburgaren.
Servera gärna med en god hamburgare dressing.

Ha en god natt fina ni!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen