söndag 6 september 2015

Steg för steg insekten till förskolebarn

Min inspiration till att göra material får jag genom barnen på jobb och via internet, en källa är bland annat facebook där det finns olika grupper att gå med i för oss som arbetar inom barnomsorgen ex gratis montessorimaterial.

I samband med att getingarna började vara extra aktiva såg jag en fin steg för steg ritning av en geting som jag gjorde till jobb i fjol.



Till kroppen använde jag en av Montessoris ritmallar.

Under helgen har jag tillverkat fler djur med steg för steg ritning med mallar som jag kommer att dela med mig av under veckan som kommer.

En ny vecka med nya möjligheter står på vänt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen