söndag 4 oktober 2015

Gör en uggla av fyra cirklar

Som vanligt springer veckan i väg och nu är det söndag igen. Hoppas ni har haft en skön helg och är laddade för en ny vecka.


Idag tänkte jag tipsa er om hur man enkelt med endast fyra cirklar kan gör en egen uggla, jag såg en liknande i en gammal pyssel tidning och gjorde en egen. 


Nedan kan ni följa steg för steg hur jag gjorde min.

1. Klipp ut fyra lika stora cirklar, jag använde ett glas som mall.

2. Vik två av cirklarna på mitten.
3. Klipp en trekant i en av cirklarna och vik ner en näbb.
4. Klistra ihop delarna som bilden visar.
5. Klipp ut två fötter till duvan och klistra fast.
6. Klipp ut ögon eller använd färdiga och ni har en färdig uggla.

Mer pyssel tips som är aktuellt nu när vi närmar oss Alla helgona kommer under veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen