lördag 7 november 2015

Försmak på julen: Kladdkaka med pepparkakssmak

Vad tycker ni om alla dagar som tillkommer att firas, så som kladdkakans dag? Många av dagarna har gått mig förbi utan att jag har märkt det ens. Jag tycker om att baka och därför firades kladdkakans dag här med en kladdkaka med smak av pepparkakor.
Kladdkaka med pepparkakssmak
Det här behöver du:
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2½ tsk pepparkakskrydda
150 g smör

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175°
2. Smält smöret

3. Vispa ägg och socker pösigt.
4. Blanda mjöl, vaniljsocker, kakao och pepparkakskrydda i en annan bunke.
5. Rör ner de torra ingredienserna i äggsmeten.
6. Rör sist ner det smälta margarinet.

7. Häll i smord form med löstagbara kanter.
8. Grädda i ca 15 min i 175 grader.
9. Låt gärna kakan stå svalt i minst 30 minuter innan servering.
10. Pudra kakan med florsocker.

Servera med vispad grädde.

Ha en härlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen