måndag 23 november 2015

Kesorulle med senap, skinka och ost

Ny vecka, innebär ett steg närmare jul och nyår. Så här års blir det extra mycket mat på bloggen, jag gillar att prova nya mat och bakrecept och det får ni ta del av.☺
I dag ska ni får ta del av gårdagen middag som jag har fått inspiration till att göra
från facebook sidan GodaMiddan, som är en matinspirations sida där folk delar med sig av sina middagsrecept och bakverk. 

Kesorulle med senap, skinka och ost

Det här behöver du till degen:
5 dl mjöl
150 gram smör 
250 gram keso

Fyllning:
Senap
ca 300 gram rökt skinka
Riven ost 
Paprikapulver
Oregano

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175° 
2. Lägga alla ingredienserna till degen i en matberedare och rör ihop till en smidig deg.
3. Kavla ut degen som en rulltårta,
4. Bre på senap, lägg på strimlad skinka, riven ost och krydda 
med oregano och paprikapulver.
5. Rulla ihop precis som en rulltårta.
6. Grädda i ugnen i 40 minuter. 
Sista minuterna satte jag ugnen på grill för att få mer färg och hårdare yta.
Servera med en god sallad

Ha en bra start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen