lördag 21 november 2015

Matematik med jultema


Har ni börjat pynta inför advent? Själv är jag i full gång, idag har här städats och satts fram adventsljusstakar och lite tomtar. Det känns extra skönt att ha fixat till hemmet eftersom säsongens första snö faller utanför fönstren!

I tisdags var jag iväg hos Maritas blomsterglädje i Höganäs och tillverkade ett eget ljusfat som nu pryder vårt vardagsrums bord.

Så här fint blev mitt:

Jag tänkte även passa på att tipsa om en matematik övning som passar bra att ta fram nu i jultider som jag tillverkade i fjol.
Övningen går ut på att räkna paketen och hitta de som har samma färg på rosetten som siffran på julstrumpan. Färgkodningen är gjord efter Maria Montessoris lilla pärltrappa. Materialet hittar ni HÄR för nerladdning.

Nu ska jag bänka mig i soffan för att se på Så Mycket Bättre, ha en trevlig kväll! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen