fredag 6 november 2015

Snabblagad pizza på tortilla bröd

Fredag och det känns bra att ha två lediga dagar framför sig.
Känner ni också er trött så här på fredagskvällen med en hel arbetsvecka bakom er?
När jag kommer hem på fredagen vill jag gärna vara hemma och bara ta det lugnt, därför är det extra skönt att köpa någon färdig mat eller att laga något lätt.
I kväll var det bara jag hemma och det blev en snabblagad pizza som endast tog 10 minuter att laga.
Det här behöver ni till en pizza:

1 vanligt tortillabröd
2 msk tomatpuré 
2 skivor rökt skinka
1-2 dl riven ost (gärna smakrik)
0,5 dl räkor
oregano
Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225°

2. Strimla skinkan
3. Bred tomatsåsen på tortillabrödet

4. Lägg på den rivna osten
5. Lägg på valfri pålägg, jag hade skinkoch räkor på min
6. Krydda med oregano om ni gillar det

7. Grädda pizzan i ugnen i ca 8-10 min, de sista 3 minuterna satte jag vår ugn på pizza funktion.
Enkelt och gott!

Nu ska jag titta på Doobidoo, ikväll ska Robert Gustafsson och Markoolio vara med och det kan inte bli något annat än roligt.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen