tisdag 29 december 2015

DIY enkelt gratulationskort

Hoppas några av er fortfarande har ledigt och njuter av mellandagarna, själv har jag varit ledig sedan den 22 december och ska jag jobba imorgon för att sen njuta av ny ledighet några dagar till.

Imorgon efter jobb ska jag gratulera min brorsdotter Filippa som fyller 11 år och till hennes presenter har jag gjort ett eget gratulationskort som är väldigt enkelt att göra.
För att göra ett sådant här kort behöver du:
Kartong från en gammal förpackning.
Sax
Dekorpapper (mönstrat papper)
Limstift
Penna


Gör så här:
1. Klipp ut den bokstaven du vill ha i kartongen.
2. Klipp ut bokstaven i dekorpappret.
3. Klistra fast dekorpappret på kartongen.
4. Gör ett hål i bokstaven om du vill knyta fast den i paketet eller vill knyta en rosett i den.

5. Skriv en gratulationshälsning på kortet.
Det behöver inte vara mer avancerat att göra ett enkelt gratulationskort.

Ha en bra kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen