lördag 19 december 2015

Lättlagad nutella mousse med havrecrunch

Så effektiv man kan vara om man vill. Jag vaknade när Stellan körde till jobb kl. 5:30 i morse och det var lika bra att gå upp och sätta igång med att slå in de sista klapparna.
När MAXI i Hyllinge öppnade kl.8, var jag där och handlade all julmaten.
Eftermiddagen har bland annat ägnats åt att göra julgodis, det blev marscrisp och trillingnöt.

Förberedelserna inför kvällen två rätters middag har också hunnits med. Till huvudrätt blev det plankstek med fläskfilé. 
Och till dessert blev det nutella mousse med havrecrunch som man lagar på endast 5 minuter.☺

Det här behöver du till 4 portioner:
200 gram philadelphia
1 dl vispad grädde
3-4 msk nutella


Gör så här:
1. Vispa Philadelphian fluffig med en elvisp.
2. Rör ner den vispade grädden och nutellan.
3. Fördela moussen i dessertskålar.
4. Toppa med krossade havreflarn (jag gjorde egna) och med bär  om man vill.


Receptet har jag hittat i tidningen Buffé.

Ha en trevlig kväll/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen