torsdag 14 januari 2016

DIY Matcha rätt mönster med tvättklämmor

I dag vill jag tipsa er om en enkel parövning där barnen bland annat tränar sin öga- och hand koordination, finmotorik och koncentration.
Övningen går ut på att sätta fast de mönstrade tvättklämmorna vid samma mönster på kartongen. Den här övningen passar bra till de yngre barnen.

Materialet är väldigt enkelt att tillverka det som behövs är:
Kartong (tjockt)
Tvättklämmor
Sax
Dekorationstejp (washi tape)

Gör så här:
Klipp kartongen i en lagom stor bit. Min är 9x7 cm och är lagom till fem olika dekorationstejp.
Klistra fast dekorationstejpen på kartongen.
Klistra tejpen på båda sidorna av tvättklämmorna. 

                   
En praktisk övning som är både enkel och trevlig!

I morgon tänker jag tipsa er om enkla pyssel till Alla hjärtans dag, ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen