tisdag 19 januari 2016

Lära klockan: 2 bitars pussel med hela klockslag 01:00-12:00

Nu är jag tillbaka och jobbar efter min operation och det känns väldigt härligt att ha rutiner och att vara igång som vanligt.

På jobb har vi många barn som frågar om tider och är intresserade av klockan, vi har en lär klocka med kugghjul som man vrider visarna på så att man ser olika klockslag. Barnen frågar om klockslag och då ställer vi den på ex den tiden klocka ska stå på när barnen ska gå hem så kan barnen följa tiden på den riktiga klockan. Eftersom intresset är stort har jag gjort ett pussel med analoga och digitala klockor.


Materialet består av 12 stycken 2 bitars pussel med analoga och digitala klockor, alla klockor visar hela klockslag.


Vid intresse av materialet:Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.


OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

Länken: Klockpussel hela klockslag


Troligtvis kommer jag även att göra klockpussel med halvtimmes pussel, så titta gärna in snart igen☺
Kram Maria 

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Det finns även med halva timmar här på bloggen!
      http://malund68.blogspot.com/2016/01/lara-klockan-2-bitars-pussel-med.html

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej!
    Jag kan inte öppna länken med meterialet. Har det tagits bort?
    Jag skulle jättegärna ta del av det. Sofia.Grnberg@ludvika.se är min mailadress om du skulle vilja maila det. TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofia.Granberg menar jag

      Radera
    2. Hej Sofia!
      För att underlätta för mig per jag dig att mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så mejlar jag det.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  3. Hej Maria!
    Jag tog min lärarexamen 1980 - "Lågstadielärare" hette det då :-).
    Nu har jag hamnat som lärare i grundsärskolan, träningsskolan 7-9, och ditt material är jättebra för mina elever, jag har laddat ner massor - WOW - du är en superduktig pedagog!
    Just de här spelen med heltimmar/halvtimmar kan jag inte ladda ner - är de borttagna?
    Snälla, har du möjlighet att skicka i alla fall till eva.carlstrom@malmo.se ?
    Keep up the good work ! You make a very big difference :-)!
    Med vänlig hälsning, Eva Carlström

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva för dina fina ord!
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen