onsdag 20 januari 2016

Montessorimaterial: Matematik med hjärtan 0-10

Det känns som jag har kommit i en kreativ period med måååånga projekt på gång, när jag tillverkar mina material tänker jag mycket på barnens intresse samt vad som är aktuellt för tillfället som nu när vi närmar oss Alla ♥ dag.
Det materialet som jag delar med mig av idag är ett matematik material med hjärtan som är delade i två, övningen går ut på att räkna hjärtana på ena hjärthalvan och para ihop det med den andra hjärnhalvan med siffra på.
Materialet består av 22 stycken hjärthalvor med hjärtan på de ena halvorna och siffrorna 0-10 på de andra halvorna. Siffrorna och hjärtana är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.

Ni vet säkert hur ni ska göra för att ladda ner materialet☺, men för säkerhetsskull kommer det här:

Vid intresse av materialet:
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.


Här visar utomhustermometern -13 grader så nu ska jag krypa upp i soffan och mysa framför brasan! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen