fredag 22 januari 2016

Småbarnsmaterial: Para ihop hjärtan

Fredag igen och här har det varit en aktiv fredagseftermiddag med mina två goa brorsbarn Axel och Ella på besök och övernattning.
Vi har pysslat, lekt och myst. Ella som är 3 år har använt en del av de materialen som jag tillverkat de senaste dagarna och gillade dem. Ett av materialen tillverkade jag idag och även det är med hjärtan med tanke på att vi närmar oss Alla hjärtans dag och var ett av de materialen som Ella använde mest.
Övningen går ut på att para ihop lösa hjärtan med de fasta hjärtana på arken.
Materialet består av dubbla uppsättningar av 2 ark med sex olika hjärtan på vardera, två av arken ska vara hela och hjärtana på de andra arken klipper man ut och använder lösa.
Den här övningen passar de yngre barnen och tränar bland annat koncentration, se mönster och öga- och hand koordination. 


Vid intresse av materialet:Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.
OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!



Material LÄNKEN: Para hjärtan

I skrivande stund sover sötisarna Ella och Axel ♥
Jag avslutar med att önska er en trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen