måndag 4 januari 2016

Småbarnsmaterial: Parövning/memory/pussel med bilar

Måndag igen och för mig blir det två arbetsdagar för att sen njuta av lite ledighet igen.
När var jag var på jobb idag kom jag att tänka på att vi har en hel del barn som gillar att leka med bilar och tillverkade ett nytt material med just bilar.

Min tanke med materialet är att använda det som pussel där man parar ihop de två pusselbitarna som passar ihop eller vänder bilderna upp och ner och spela det som memory. Materialet kan användas tidigt av de yngre barnen som en ren parövning.
Materialet består av 20 kort med bilar på, alla kort har en linje i mitten där man ska klippa för att dela på bilder. På varje kort står även bilens märke.

Vid intresse av materialet:Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.
OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

Länken: bilpussel 2-bitar

Nu kallar sängen för den här tanten ska upp redan kl. 5 imorgon bitti, God Natt!/Maria 

5 kommentarer:

  1. Hej, länken till bilderna i dropbox fungerar inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, mejla mig på malund68@hotmail.com som skickar jag materialet till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Jag missade att du hade svarat. Jag mailar nu.

    SvaraRadera
  3. Hej! Dropbox verkar inte funkar längre. Kan jag hitta detta fina bilmaterial någon annanstans eller kan du skicka till mig på viviskold70@gmail.com. Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen