lördag 12 mars 2016

Gratis material till förskola: Livscykler djur

Saknar solen idag, vi har ett grått och dimmigt Skåne. Kroppen känns trött, jag vaknade redan 5:45 och har varit på en välbehövlig massage i förmiddags. Just nu har jag lagt lite tid framför dator och gjort en annan variant på livscykler som jag delar med mig av till er idag.
Materialet består: myrans, fjärilens, honungsbiets, grodans och nyckelpigans livscykler.
                    

På det här materialet tittar man på livscykeln genom att öppna luckorna i sifferordning. 
Gör så här när ni sätter ihop materialet
1. Klipp ut varje längd för sig.
2. Laminera längden med livscykeln.
3. Sätt bokplast om längden med siffrorna. (eller laminera)

4. Häfta ihop delarna med varandra i överkanten.
5. Klipp upp luckorna en bit så att de går att öppna.


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.

OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!




LÄNKEN: Livscykler med luckor
Jag kan inte lägga tid på att maila material som man kan ladda ner själv!



Nu ska jag byta om och gå ut och äta med familjen, det är inte ofta vi har båda sönerna hemma samtidigt så det gäller att passa på!
Kram Maria

3 kommentarer:

  1. Hej. Tack så jättemycket för allt material som vi har fått från dig, det har varit till en stor hjälp.

    Vi fick honungbiets livscykel av dig för länge sen. Det jag märkte nu var att "larven" och "puppan" är på fel ställen. De ska egentligen byta plats. Tänkte att det är bra om jag säger till. Kolla även den här sidan https://www.naturbarn.com/produkt/biets-livscykel/. Där har puppan ögon som är svarta men den är på "larven" på din livscykel.
    Mvh
    Josefine Gabrielsson, Montessoriförskollärare

    SvaraRadera
  2. Hej jag vill gärna ta del utav myrans livscykel med luckor lenaengstrom@katrineholm.se

    SvaraRadera
  3. Hej, jag vill gärna ta del av "livscykel med luckor" och den som bara heter "Livscykler" :) Det går tyvärr inte att ladda hem något som är kopplat till livscykler. Petra.edman2@gmail.com. Tusen tack på förhand!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen