söndag 13 mars 2016

Snabblagad kyckling med beasås

Så fort vädret tillåter promenerar jag på min lunch rast och nu var det dags att investera i ett par nya promenad skor, så Intersport på Väla fick ett besök av mig idag. Det blev ett par Reebok som fick följa med mig hem☺
Det blev ingen promenad idag men jag var på ett pass med Friskis o Svettis. Innan dagens träningspass behövdes det mat i magen och idag testades en ny kycklingrätt.
Det här behöver du:

3 stora kycklingfiléer
1 burk färdig bearnaisesås ca 250 ml
1½ dl crème fraiche
1 dl vispgrädde
1 msk dragon
kycklingkrydda (alpnaerings)
Marinadkrydda (alpnaerings)
salt
peppar

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200°
2. Dela varje kycklingfilé i tre bitar.
3. Lägg kyckling bitarna i en smord ugnsform.
4. Krydda kycklingen med kyckling- och marinad krydda.
5. Sätt formen i ugnen i 20 minuter.
6. Blanda ihop 
bearnaisesås, crème fraiche, vispgrädde och dragon.
7. Krydda med salt och peppar.
8. Häll såsen över kycklingen och låt den stå ytterligare 10 minuter i ugnen.
9. Servera med ris och sallad.

Inspiration till dagens mat fick jag hos Kardemummagumman.

Bilder: Skor lånad hos Intersport, övriga mina egna.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite innan John Blund kommer♥/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen