tisdag 1 mars 2016

Snabblagad kycklingpasta med västerbottenost och soltorkade tomater

Det var ett tag sedan jag skrev om nya recept här på bloggen, så idag är det dags. Jag har tidigare skrivit om att jag gillar lättlagade rätter på vardagarna när man har jobbat hela dagen, dagens recept är ett sådant och det tar endast 30 minuter att laga.

Kycklingpasta med västerbottenost, basilika och soltorkade tomater

Det här behöver du:

400-500 gram färsk tagliatelle
600 gram  kycklingfiléer
Smör att steka i
1 st  gul lök
8 st soltorkade tomater
2 dl hönsbuljong
4 dl vispgrädde
1 msk basilika, torkad
salt och svartpeppar
3 dl riven västerbottensost


Gör så här:
1. Strimla kycklingen.
2. Strimla de soltorkade tomaterna. 

3. Hacka löken.4. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
5. Bryn kycklingen tillsammans med lök och tomater.
6. Tillsätt buljong och grädde och låt allt koka ihop i 5 minuter. 
7. Smaksätt med basilika, salt och peppar.
8. Sila av pastan och vänd ner osten och kycklingsåsen.
9. Blanda runt och servera direkt.

Rätten uppskattades av familjen och kommer att lagas fler gånger i det här huset. Receptet till den här rätten har jag hittat hos tasteline

Nu är det dags för mig att bege mig iväg på träning hos Friskis och Svettis!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen