tisdag 19 april 2016

Tips på plantering av ananas, avokado och ingefära

Jag hittade fina bilder på olika planteringar på pinterest som jag vill passa på att tipsa er om.
När jag köper ananas kastar jag alltid toppen, nästa gång ska jag plantera den och få en fin växt.

 Jag har planterat en avokadokärna direkt i en kruka med jord och det fungerade bra. Den här varianten är trevlig att göra tillsammans med barnen på förskolan i och med att man kan följa både rötternas och plantans utväxt.

Vi använder ingefära i vår dagliga shot som vi dricker. Nästa gång ska jag köpa lite extra och plantera en bit i en kruka.

Ha det gott alla fina läsare!/Maria

1 kommentar:

  1. Hej !

    När du planterade ananasen, har den börjat växa eller har du fått slänga den efter ett tag ? :)

    Jag ska börja odla advokado - ser så coolt ut :) men tror du att jag kan ställa den i ett glas med vatten o tandpetare, nu i September - kommer den att ta sig då ? :)

    Ingefäran, kommer det mer ingefäror (eller hur man kallar det) som man kan använda ? :)

    Ha en bra kväll ! :)

    Svara gärna till; Linnea_Nilsson@hotmail.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen