måndag 2 maj 2016

En hel låda med gott från cloetta

I dag fick jag åka till postombudet för att hämta en stooora låda med nyheter från cloetta☺Nu ska här provas nya produkter från deras sortiment.

En nyhet som kommer att finnas bland lösgodiset i Coops butiker är sockerbitar i smakerna frukt (blåbär, jordgubb och ananas) och smaken saltlakrits. Som de traditionella sockerbitarna är även de här i mjukt skum men med nya smaker. Gillar man surt godis rekommenderar jag sockerbitar frukt, är man som jag tokig i lakrits tycker jag ni ska smaka sockerbitar saltlakrits. Ni hittat de i butikerna från vecka 10.


Ni kommer också att få se nyheter i Coops naturgodishylla i form av:
Kanelmandel, rostad mandel som är täckt med belgisk mjölkchoklad och rullad i kanel. 
Jordgubbsmandel, rostad mandel som är täckt med belgisk vit choklad och rullad i jordgubbspulver.
Bärcrisp, som är täckt med belgisk vit choklad och kanderad med bärpulver. 
Limelakrits, är saltlakrits som täckts med belgisk vit choklad och kanderats med syrligt lime/frukt pulver.
Mitt omdöme:
Jag köper ibland naturgodis och gillar hallon och jordgubbscrisp, de nya bärcrisp är väldigt lik i smaken som de jag brukar köpa.
Kanelmandeln blev Stellans favorit då han är glad för kanelsmaken, jag tycker bättre om jordgubbsmandeln, anledningen är att jag gillar kombinationen av vitchoklad och jordgubbar. Min absoluta favorit bland nyheterna är limelakrits, lime smaken med lakritsen var en fräsch smak som fungerar bra tillsammans.☺ 

Även de här nyheterna finns i butikerna från vecka 20.

Alla omdömen är mina egna och det är upp till mig om jag vill skriva om produkterna.
Bilderna:Mina egna

Under veckan kommer tips på fler nyheter!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen