söndag 1 maj 2016

Kosläpp på Västraby gård

1 maj kl.11.00 är det traditionsenligt kosläpp på Västraby Gård här i Kattarp, jag var där för två år sedan men missade det i fjol. I dag fick jag med mig Stellan och Hulk (Carro & Andreas hund) dit. 


I ett strålande solsken fick vi se kornas glädje när de äntligen fick komma ut i hagarna efter den långa vintern inne i stallet.


Hulk hade gärna lekt med korna om han hade fått☺


Den här 1:maj har verkligen varit underbar med kosläpp, trädgårdsarbete och middag (grillat) på uteplatsen, det känns nästan som semestern har börjat☺


Nu ska soffan intas av mig! Ha en skön kväll!/Maria

1 kommentar:

  1. http://djur.befria.nu/insandarservice/?mode=view&id=1272
    Du borde läsa denna och fundera lite mer på det där med kosläppet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen