söndag 22 maj 2016

Potatissallad med kapris och rädisor

Nu är min dator inlämnad och det tar 3-4 veckor tills jag får veta om den går att rädda eller om jag får köpa en ny. Jag har beställt en backup på den så att alla dokument och bilder inte försvinner, jag har en del material under tillverkning på den och hoppas att de inte behöver göras om från början igen. I dag bloggar jag från vår surfplatta☺

Har ni njutit av det fina vädret idag? Här har det planterats blommor och påtats i trädgården hela eftermiddagen, det avslutades med grillning. I dag grillades det fläskkarré och till det serverades en fräsch potatissallad med kapris och rädisor. 
Den här potatissalladen passar super bra ihop med grillat och kommer att göras fler gånger i sommar! Receptet kommer här:

4 portioner
Ingredienser
1 strimlad rödlök
1 hackad vitlöksklyfta
4 msk olivolja
3 msk vitvinsvinäger
3 msk vatten
2 msk kapris
600 g kokt, kall potatis, helst färsk
10 klyftade rädisor
1 dm tärnad gurka
25 g ruccola
1 msk hackad timjan
salt och peppar


Gör så här
1. Blanda lök, vitlök, olja, vinäger och vatten i en kastrull och låt puttra några minuter tills löken börjar mjukna.
2. Tillsätt kapris och låt den koka med en minut.
3. Skär potatisen i halvor och blanda med rädisor, gurka och den varma lökdressingen.
4. Vänd ner ruccola och timjan och smaka av med salt och peppar.


Receptet hittade jag i senaste numret av tidningen Må Bra. Nu ska jag avsluta den här söndagskvällen med att titta på finalen i Hockey VM som i år spelas mellan Finland och Kanada. Trevlig kväll!/ Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen