söndag 12 juni 2016

Swedish Grace från Rörstrand

Söndag igen och det blir färre och färre dagar att arbeta innan det är dags för en välbehövlig semester. 

Hoppas ni har haft en härlig helg, här har det som vanligt varit en aktiv helg som startade i fredags med studentuppvaktning för mitt gudbarn Anton, Tack för en trevlig kväll!!

Stellan började på ett nytt arbete för ca 1½ månad, nu jobbar han hos Ekdalen och igår var vi och de andra anställda med familjer hembjudna till Stellans chef Ulf och hans familj på trevligt samkväm med kubbspel, god mat och dryck. Det är alltid lika roligt att träffa och lära känna nya människor. Tack så mycket för trevligt sällskap, god mat och för att vi fick komma!!

För mig har det blivit en hel del shopping den senaste veckan och det fortsatte jag med idag. Det blev en tur till Iittala outlet i Höganäs, där det shoppades nya tallrikar till oss, Stellan gillade inte de vi hade och jag har länge tittat på Rörstrands Swedish Grace och velat ha den som vardagsservis.

Vi behövde även nya bordstabletter och jag hittade några från Dixie som passar bra i vårt kök.

I kväll kändes det extra trevligt att duka till middagen med bland annat den nya servisen.
Vinglasen och besticken är från Zelected By Houze.

Om man är medlem hos Iittala outlet så får man om man handlar för minst 600 kr ljuslyktan Kastehelmi från IIttala på köpet. Erbjudandet gäller juni månad.

Ha det så gott!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen