måndag 4 juli 2016

Semesterdag nr. 2 En mulen dag: Eslövs leksaksmuseum

Vi tog oss en tur ner till Eslöv för att titta på en bil idag och passade då på att besöka en plats till som finns med i boken 100 balla ställen i Skåne. 
Det stället vill jag passa på att tipsa om är ett museum som är värt ett besök tillsammans med hela familjen (stora som små):
 
Eslövs leksaksmuseum.

På museet finns en enormt stor samling av alla slags leksaker och uppbygga tåglandskap med olika effekter i rörelse av alla möjliga saker.
Här finns något som passar alla och nostalgi faktorn är väldigt stor, då man ser saker man själv har haft som barn☺
Jag blev oerhört fascinerad över allt jobb familjen Sundberg har lagt ner för att bygga upp allt som tex. alla modelljärnvägar med fina landskap. Vi hade turen att Håkan som är en av ägarna var i museet och berättade och visa oss detaljer i landskapen som vi inte hade sett annars.


Vi fick även följa med till två extra rum där han visade alla pansarvagnar odyl som han själv byggt samt ett rum med figurer från filmer som i framtiden ska vara en del i utställningen. Vi kommer säkert att åka dit igen, det är så mycket så det är svårt att se alla detaljer och ta in allt på en gång.

Nu ska jag snart krypa i säng, i morgon ska jag upp tidigt för att köra och gratulera mamma som fyller år imorgon! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen