onsdag 3 augusti 2016

Gratis material till förskolebarn: Välkommen till havet

Ja, då var första dagen arbetade för hösten 2016, jag kan ju säga att den inte var så betungande, många barn och pedagoger har fortfarande semester. Vi har haft lite byggnation i sommar och ena avdelningen behöver sätta en ny lärmiljö så det fixade vi en del med idag.  

Till er som väntar på något nytt material från mig, kan jag säga: -ni behöver inte vänta längre, nu är ett av flera halvfärdiga material klart och jag delar med mig av det idag.
Dagens material är en bok med djur som lever i vatten och den passar till de yngre barnen på förskolan. 
 Materialet består av havsbild och bilder på följande djur: vithaj, säl, späckhuggare, sågfisk, delfin, blåhaj, krokodil och sjölejon.
Syftet med materialet är att titta och prata om hur djuren ser ut, vad de äter osv.

Gör så här för att sätta ihop boken:

Klipp ut alla delar.
Laminera dem och klipp igen.
Klistra fast en bild på baksidan av den ena vattenbilden.
Sätt fast en bilder efter den första med hjälp av bokplast eller
tejp, fortsätt att sätta fast varje bild efter varann.
Sista bilden klistras fast på baksidan av den andra vattenbilden.
Vik ihop bilderna som ett "dragspel".


Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!
Länken: Välkommen till havet


Ha det så bra alla fina läsare! 
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. hej det går inte att ladda ner filen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag det till dig. Jag har semester och kommer att mejla efter den 4 oktober.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen