tisdag 27 september 2016

Hollandse drop en nostalgi trip

I fredags eftermiddag körde Stellan och jag till Bordershop i Tyskland, ni vet den där pråmen som säljer en massa god dricka.
Vi brukar köra dit en gång om året och handla. 
Den här gången slank det även med lite godis, jag sprang på ett godis som fanns att köpa på båten mellan Helsingborg-Helsingör när jag var liten. Den klassiska Hollandse drop burken!! Har någon av er läsare också minnen av den från barndomen?

Burken består av ljus och mörk lakrits bitar i olika mönster som är klassiska för en bondgård.
Smaken var den samma och än idag tycker jag bäst om katterna!!
Jag köpte endast två burkar och tyvärr är den ena redan slut och den andra påbörjad. Nästa gång ska jag köpa fler!!

Vi hörs igen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen