söndag 9 oktober 2016

Gratis material till förskolebarn: arbetsblad pokemon addition (plus)

Eftersom barnens intresse för pokémon och för att räkna addition är stort har jag även gjort några arbetsblad med additionsuppgifter med pokémon bilder som de kan räkna. Ni hittar några med subtraktion HÄR.
Materialet består av 3 olika arbetsblad med blandade additions tal och av tomma rutor.

Gör så här:
Låt barnet färglägga de tomma rutorna med olika färger.
Be barnet läsa ett tal och räkna ut vad talet blir.
Barnet färglägger därefter talet med den färgen som är ritad vid den siffran som motsvarar summan av talet.



Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!
Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


LÄNKEN: arbetsblad pokémon addition

Vi hörs snart igen!/Maria

3 kommentarer:

  1. hej jag skulle jätte gärna vilja ha pokemon addition/målarbild
    Skulle du kunna skicka dem till mig Har en pojke som har stora behov av detta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det är så sickar jag det till dig.
    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag skulle så gärna vilja skriva ut de här bilderna, men när jag klickar på länken står det bara att något är fel (gäller även subtraktion och spelet med pokemon). Om du hade velat mejla mig till cecilia.karlsson2@vaxjo.se skulle jag bli jätteglad!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen