måndag 17 oktober 2016

Vår plats från universum till förskolan

Nästan dagligen brukar barnen prata om var de bor och ofta nämner de det området som de bor i och några kan sin adress. Vi brukar då prata om vår värld och vilken världsdel vi bor i osv. För att barnen ska öka sin förståelse för vår plats i universum har jag tillverkat ett material med bilder och texter på.
Här kan ni se hur det ser ut och kanske skapa egna som passar er förskola eller varför inte låta barnen gör sina egna med sin bostadsadress.
Det här materialet skriver jag bara om för att ge er tips på hur man kan arbeta med vår plats i universum Jag kommer inte att del med mig av det, då det enbart är tillverkat för att passa vår förskola.
Har man en jordglob, världsdelspussel och Europa pussel kan man använda de som ett komplement till korten.

Hoppas ni får en härlig start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen