onsdag 16 november 2016

DIY tindrande ljusfat med mossa, taklök, grane och hjärtan på tråd


Nu när vi närmar oss advent och december månad så finns det mängder av aktiviteter att gå på såsom ljusstöpning, kransbindning, julmässor mm.
Igår var jag och min syster på en aktivitet hos Marita och Camilla på Maritas blomsterglädje i Höganäs, där vi gjorde varsitt ljusfat. 
Det var en trevlig kväll, där min kreativa sida fick sitt och jag kom hem med det här fina ljusfatet som kommer att lysa upp i bland annat advent.

För att göra ett liknade fat som mitt behöver du:
  • 1 skål
  • 1 ljus
  • 1 stor taklök
  • 1 lite taklök
  • 1 hjärtan på tråd
  • 3 filtstjärnor
  • 5 nålar 
  • vitmossa
  • grönmossa
  • grane till granarna
  • blomsterpinne
  • silver tråd
  • oasis
  • glitterströssel Dekorera fatet efter hur ni vill ha det!
Nu ska jag kolla mejlen och svara på kommentarerna här på bloggen, ha en go kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen