tisdag 8 november 2016

Godaste pizzan utan vanlig pizzadeg med Libabröd

Både förra veckan och denna har jag varit gräsänka flera kvällar, det är inget som jag är van vid och det känns lite konstigt att inte ha Stellan hemma varje natt. När våra killar var små jobbade Stellan mycket obekväma arbetstider och var hemifrån flera dagar i rad, då var det en vana för oss. Tyvärr har jag svårare att sova när han inte är hemma.

Det här med att laga middag är inte detsamma när man bara ska göra till sig själv, det brukar bli enklare rätter, som i kväll när det blev pizza på liba bröd.
Redo för ugnen.
Det här behöver du:
Libabröd (det finns i frysdisken på ex. City Cross)
Tomatsås eller tomatpuré (Jag använder Mutti tomatpuré)
Mozzarella
Välj vilken fyllning ni vill ha, jag har rökt skinka, chamoinjoner och räkor på min.

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225°
1. Bre på tomatpurén.
2. Lägg på osten.
3. Lägg på valfri fyllning.
4. Grädda pizzan i mitten av ugnen i 5-7 minuter.
Pizzan går väldigt snabbt att laga och blir fantastisk god☺

Nu säger jag God Natt och önskar er en skön sömn!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen