torsdag 29 december 2016

Nyårsdukning

Året har verkligen gått fort och nu är det snart bara två dagar kvar. Hur ska ni fira nyårsafton? Vi har preliminärt bestämt oss för att fira nyår någon annanstans än hemma.
De gånger vi firar nyår hemma gillar jag verkligen att duka fint med glitter och konfetti, här kommer några tips på hur man kan få till ett fint nyårsbord.

 Med lite stjärnor i guld eller silver kan man på ett enkelt sätt piffa till bordet till en liten kostnad, jag brukar även hälla glitter strö på duken.

Glasen kan med hjälp av washitejp snabb piffas till, det finns mängder av färger och motiv att välja mellan. Att dekorera brickor och bord med små julgranskulor i guld, silver och med glitter ger det där lilla extra, som ljusstaken nedan.
Personligen gillar dukningar i guld och silver till nyår men det är så klart en smaksak. Jag brukar använda min service med guldkant som ni kan se HÄR.
Vill avsluta inlägget med tips på två olika dukningar, den ena i guld och den andra i silver.
Alla bilderna kommer från pinterest.

Trevlig kväll på er!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen