fredag 27 januari 2017

Jordgubbsglass lchf ala malund68

Hoppas ni har en bra start på helgen, min började redan i middags när jag och Stellan tog en tur över sundet (Öresund) i ett underbart väder. Trippen fick mig att njuta, må bra och tänka på den kommande våren som vi har framför oss, Love It♥

Nu har det snart gått en månad sedan jag valde att inte äta onödigt socker och suget har avtagit väldigt mycket. Vid de tillfällen när jag blir sugen äter jag några salta mandlar, ett par skivor ost eller dricker en chai latte.
I kväll när jag suget satte in mixade jag ihop en egen jordgubbsglass. Den blev krämig och väldigt god.
Det här behöver du till 3-4 portioner.
300 g frysta jordgubbar
2 dl rysk yoghurt
1 dl vispgrädde
½ tsk vaniljpulver (kan uteslutas)

Gör så här:
1. Lägga alla ingredienser i en bunke eller en mixer.
2. Använd en mixern eller mixerstav att blanda ihop alla ingredienser.
3. Ät glassen direkt då den smälter fort.
4. Vill man ha en hårdare glass kan man frysa in den i ½-1 timme.

Önskar er en underbar kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen