torsdag 5 januari 2017

Nyttiga äppel pannkakor

Vad brukar ni äta till frukost? Jag försöker starta dagen med en mättande och proteinrik frukost ex smoothie med avokado, rysk yoghurt, chiafrö, bär och kokta ägg eller bananpannkaka med grädde och jordgubbar. För att förnya mina frukostar provade jag att gör äppelplättar härom morgonen, hur jag gjorde mina hittar ni nedan.
Det här behöver du:
2 ägg
1 äpple
1 msk chiafrö
Gör så här:
1. Skala och riv äpplet.
2. Vispa ihop ägg, äpple och chiafrö med en gaffel.
3. Grädda en pannkaka eller flera plättar.
4. Servera med grädde och jordgubbar. Alt. Rysk yoghurt.
En snabbt, gott och mättande måltid som passa lika bra som mellanmål, prova vetja!/Maria                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen