onsdag 4 januari 2017

Pastarullar med skinka

Nu går vi snart tillbaka till vardagen med allt vad det innebär och vissa dagar kan det vara svårare att få ihop allt med träningar, möte och middag, så idag ska jag tipsa er om en snabblagad rätt med endast 5 ingredienser som tar 15-20 minuter att laga.
Det här behöver du till 2 personer
4-5 färska pastaplattor
1 dl kesella
ca 2 dl tomatpuré (det fungerar även bra med krossad tomat)
4-5 tunna skivor rökt skinka
1/2-1 dl riven ost
vitlökspeppar
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225°.
2. Bred kesella och hälften av tomatpurén på plattorna.
3. Krydda med lite vitlökspeppar.
4. Lägg på skinkskivorna och rulla ihop.
5. Lägg rullarna i en ugnssäker form.
6. Späd resten av tomatpurén med lite vatten och häll det över rullarna.
7. Strö över ost.
8. Stek i mitten av ugnen i ca 15 min.
Om man hinner kan man förbereda rätten på morgonen och förvara den i kylen tills man kommer hem och sätter den i ugnen. 

Nu ska jag fixa till mig för att träffa en fd kollega och ta en fika i stan (Helsingborg). Önskar er en härlig onsdag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen