söndag 8 januari 2017

Trettonhelgen 2017

Har ni haft en bra trettonhelg? Vår har bestått av 22-årig förlovningsdag, umgänge med härliga vänner och biobesök. 
Collage på kärleksparet Maria & Stellan som firar 22-årig förlovningsdag♥

I fredags när vi hade gäster startade vi kvällen med följande aptitretare:  
Lufttorkad Prosciutto Crudo med färskost tomat och örter.
Rågchips fyllda med skagenröra och räkor.
Vi serverade även rågchips med varm brie och min hemlagade plommonmarmelad.


Till huvudrätt åt vi grönpepparkyckling och ris, receptet hittar ni HÄR.
Desserten bestod av glass med turkisk peppar och varma hallon, hur den gör hittar ni HÄR.

Årets första biobesök var vi på igår och tittade på en film som framför allt Stellan ville se, 
Rogue One: A Star Wars Story. 

En sevärd film även för en mig som inte är Star Wars fans, tyvärr tycker jag det är alldeles för mycket skjutande i Star Wars filmerna. 

Efter nästa 3 veckors ledighet är det dags att gå tillbaka till vardagen i morgon och dra igång vårterminen 2017.
Önskar alla en bra kommande arbetsvecka!/
Maria         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen