torsdag 2 februari 2017

Gratis material till förskola: matematik 0-10, räkna och hitta rätt siffra

Nu är jag full av energi helt plötsligt och har verkligen kommit in i en kreativ period vad det gäller att skapa egna material. Det gäller att passa på så länge det varar, så även idag får ni ta del av ett nytt material.

                
Övningen går ut på att räkna föremålen i varje ruta och hitta sifferkortet som motsvarar antalet och lägga den på rutan. 
Materialet består av ett ark med rutor och av elva lösa sifferkort. Alla bilder och siffror är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa. 


Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


Länken: Matematik 0-10


"Varje sekund kan vara en ny början.
Det är ett val.
Det är ditt val."Clearwater

Gör er dag!
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej! Försöker ladda ner men går ej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så mejlar jag det till dig.
      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen