fredag 3 februari 2017

Gratis material till förskola: sorteringsmaterial yrken 2

Oj, vad roligt att det blev ett så stort intresse på mitt material med yrkena.
Efter att barnen på jobb pratade om flera yrken som några av deras föräldrar har blev det att jag letade bilder och skapande 5 nya ark med yrken.
Det är ett sorteringsmaterial där man sorterar bilder till olika kategoribrickor med yrken, man kan även använda materialet som ett memoryspel, där alla har varsin kategoribricka som man ska fylla med sina kort. 
                                        
 Materialet består av fem kategoribrickor med följande yrken:
lärare
präst
lokalvårdare
elektriker
kontorist

Till varje kategoribricka finns det fyra bilder.

Alla brickor och kort är färgkodade.


Vid intresse av materialet: 
Klicka på länken HÄR
En variant till utan färgkodning finns HÄR!


Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

"Livet är fyllt av småstunder -
 njut av dem"    
                    Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Jag är intresserad av materialet om yrken men kan inte ladda ner det. Finns det inte kvar eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller så mejlar jag det till dig!

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen