torsdag 23 februari 2017

Gratis pedagogiskt material: Additionsspel med Pokémon

Det finns oändligt många olika sätt och material att räkna med, jag har gjort många olika och försöker alltid komma på nya utmaningar till barnen. Inspirationen till det här materialet har jag hittat bland mina gamla pärmar med tips på montessorimaterial. Eftersom intresset för Pokémon fortfarande är stort har jag använt mig av Pokémon figurer på spelet.

I spelet tränar man addition där summan blir mellan 5 och 10!
Du behöver:
1 tärning 
Spelpjäser för varje spelare

Förberedelser: 
1. Varje spelare väljer en pokemon.
2. Ställ spelpjäserna på start.
3. Slå tärningen. Den som får högst börjar. 

Spelets gång: 
1. Slå tärningen. Gå lika många steg som tärningen visar.
Räkna ut uppgiften. Blir summan detsamma som talet på din Pokémon får du slå ett extraslag. 
Blir summan detsamma som talet på din motståndares Pokémon får han eller hon ta ett steg framåt. (Han eller hon behöver då inte räkna ut uppgiften.)
 2. Sen är det nästa spelares tur.  
3. Den först hamnar på målstjärnan vinner. 

Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!
Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor!  

LÄNKEN: Additionsspel med Pokémon
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!



Var rädd om er i blåsten!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen