onsdag 22 februari 2017

Lchf kycklingkebab Gyros

Vår yngsta son gillar kycklingkebab och jag har någon gång köpt fryst som han har lagat till sig själv. Vi brukar göra en egen här hemma, jag kan inte jämför dem då jag inte har provat den frysta men den vi gör är väldigt god, sonen gillar den också.
Detta behöver du till 4 pers:
4 st kycklingfiléer
2 dl olivolja
1 msk spiskummin
2 klyftor pressad vitlök
1 msk sambal oelek
1 msk oregano
1 msk timjan
salt
svartpeppar

Gör så här:
1. Skiva kycklingen i tunna skivor.
2. Blanda ingredienserna till marinaden i en bunke.
3. Lägg kycklingen i marinaden.
4. Låt kycklingen stå och dra i kylen i minst 30 minuter.
5. Fräs kycklingen i en stekpanna tills den är genomstekt.

Servera i pitabröd eller tortillabröd med sallad och vitlökssås.
Jag åt min i ett salladsblad med tomat, gurka och vitlökssås!

Önskar er en fin kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen