söndag 19 februari 2017

LCHF mandelgröt med jordgubbar

För att variera mina olika rätter och inte tröttna på något genom att äta det för ofta letar jag hela tiden efter nya tips på LCHF recept.
Häromdagen hittade jag ett tips på mandelgröt på Instagram, vilket konto det var från skrev jag tyvärr inte upp. I morse testade jag den här snabblagade gröten till frukost.

Jag gillade smaken på den men tyckte att det blev för mycket smör smak på den så till nästa gång ska jag prova att minska mängden smör.

Till 1 portion behöver du:
40 gram smör (jag ska minska mängden till nästa gång)
1 dl vispgrädde
½ tsk fiberhusk
1 msk mandelmjöl
1 ägg


Gör så här:
1. Smält smöret i en kastrull.
2. Ta bort från plattan och sänk värmen.
3. Vispa ner mandelmjöl, fiberhusk, grädde och ägg.
4. Vispa gröten till önskad konsistens på svag värme.
5. Servera med bär.

Mättande frukost som man står sig länge på!

Nu ska vi fortsätta renovera vårt sovrum så att det förhoppningsvis är klart när vår nya säng kommer. Ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen