fredag 24 februari 2017

LCHF nötcreme ala malund68

Jag har för längesedan provat att göra egen LCHF hasselnötscreme men det var inget som föll mig i smaken. Härom kvällen ställde jag mig i köket och blandade ihop en egen variant som föll mig i smaken. 
Det här behöver du:
100 g hasselnötter

2 msk kakao
0,5 tsk vaniljpulver
2 msk sötströ
250 g cream cheese 


Gör så här:

1. Mal hasselnötterna i en mixer.
2. Häll hasselnötsmjölet i en bunke.
3. Tillsätt alla torra ingredienser: 
kakao, sötströ och vaniljpulver.
4. Blanda sist i cream cheese. 


I morse hade jag nötcreme på min frukost våffla tillsammans med vispad grädde!

Nu väntas 4 timmars arbetsdag sen håller jag helg och önskar er en härlig sådan! 
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen