lördag 18 februari 2017

LCHF toast skagen på mitt sätt

Hoppas ni har haft en skön lördag! Vi har sedan strax efter lunch haft besök av Stellans låtsas kusin Karsten och hans pappa Bjarne som kom över från Danmark och av Stellans styvfar Erik. Det är väldigt mååååånga år sedan vi träffade Karsten och Bjarne senast. Vi hade väldigt mycket att prata om och nu 6 timmar senare har de kört hem mot Danmark igen.

Nu vill jag tipsa er om en fantastisk god LCHF förrätt gjord på våffelbotten som man slänger ihop på endast några minuter.
I morse när jag gjorde frukost våfflor till oss, valde jag lägga undan ett hjärta från en våffla för att göra en förrätt på.
Det här behöver du till 2-3 st våfflor
2 ägg
1 dl grädde
1 tsk fiberhusk
1 knivsudd bakpulver
Gör så här:

1. Lägga alla ingredienser i en bunke.
2. Vispa ihop allt till en smet.
3. Grädda våfflorna.

Till toasten behöver du:
1 burk skagenröra eller hemmagjord
6-10 handskalade räkor

dill
 citronbit (jag hade ingen hemma)
Gör så här:

1.Lägg så mycket skagenröra på våffelhjärtat som du önskar.
2. Dekorera med räkor, dill och citron.


Dagens dukning:
De fina ljusstakarna kommer från danska Herstal. Besticken från Zelected By Houze, underlägg och tallrikar är köpta på Iittala outlet i Höganäs.

Nu ska jag göra lite LCHF glass och titta på mello! Önskar er en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen