torsdag 23 februari 2017

LCHF tortillabröd

I kväll blev jag sugen på taco och ville ha tortillabröd till, så jag letade upp ett enkelt recept som går snabbt att laga.

Det här behöver du till 2 små eller 1 stort tortillabröd:
2 ägg
75 g creme cheese
2 msk fiberhusk
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 150°
2. Vispa äggen pösiga.
3. Blanda sedan ner cream cheese och fiberhusk.
4. Låt smeten vila i 2-5 minuter så den blir fastare i konsistensen.
5. Klicka ut två högar på bakplåtspapper och lägg ett bakplåtspapper över.
6. Använd en kavel och kavla ut tunna tortillas.
7. Grädda plåten i ugnen med båda bakplåtspapperna på i 10 minuter.

Jag gjorde 2 små bröd men orkade bara äta en med köttfärs, grönsaker, ost och creme fraiche. 


Original receptet har jag hittat hos clean eating.

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen