måndag 27 mars 2017

LCHF mandelvåfflor

Jag har skrivit om LCHF våfflor tidigare och då använt ett recept utan mjöl, nu har vi börjat använda ett annat recept som innehåller mandelmjöl. Med det här receptet får man frasigare våfflor som dessutom mättare ännu mer.

Det här behöver du till 6-7 våfflor:
2 dl mandelmjöl
2 dl mjölk
4 ägg

2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk

1 tsk vaniljpulver
en nypa salt


Gör så här:
1. Lägga alla ingredienserna i en bunke.
2. Mixa ihop allt till en smet med hjälp av en stavmixer.
3. Häll ca 1 dl smet i våffeljärnet och grädda våfflor.

4. Servera med grädde och frukt.
Här har jag grädde och kaneldoppade äppelbitar på min våffla.

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen