fredag 17 mars 2017

Vulkanutbrott med förskolebarn

Som ni säkert märkt har det gått några dagar mellan uppdateringarna här på bloggen, det är inte alltid som tiden räcker till och jag väljer att prioritera annat.

Veckan som har gått har varit full av aktiviteter och jag har bland annat suttit med i vår analysgrupp och gjort en halvårs analys. I veckan har det även varit en träff för oss som ska vara bedömare i lärande index där även jag ska ingå i år. 



På jobb arbetar vi just nu med eratidslinjen och ha pratat extra mycket om vulkanens delar och gjort ett egen vulkan av trolldeg och skapat ett vulkanutbrott med barnen. 
Att det samtidigt som vi arbetar med vulkaner blir ett vulkanutbrott på riktigt från vulkanen Etna på Sicilien känns lite spännande.
Vi visade barnen en kort film från Etnas utbrott, ni kan se den här nedan:

Jag ser framemot vårt fortsatta arbete med eratidslinjen där finns så mycket roligt att jobba med.

Önskar er alla en trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen