måndag 3 april 2017

Godaste LCHF pizzan

Jag tittar in tidigt här innan det är dags att köra till jobbet, för att lägga in ett inlägg om gårdagens fantastiskt goda middag. Det blev en saftig och god pizza som smakade precis så en vanlig hemmagjord pizza. Så mycket gott jag får äta genom att äta LCHF kost! 
Det här behöver du:
4 ägg

100 gram naturell philadelphiaost
1,5 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
3 msk mandelmjöl
5 dl riven ost (jag blandade tre olika sorter jag hade hemma)

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 220 g.
2. Vispa äggen fluffiga i 4-5 minuter.
3. Blanda de torra ingredienserna.
4. Vispa ner färskosten, den rivna osten och de torra ingredienserna i ägg fluffet.
5. Bred ut smeten på smord plåt och låt stå och svälla i ca 10 minuter.

6. Förgrädda botten i ca 5 minuter.
7. Lägg på pizzaingredienserna och grädda pizzan i ugnen i 10-12 minuter, tills pizzan ser klar ut!
Jag hade pizzasås, riven ost, rökt skinka, färska champinjoner och räkor på min pizza. Till serveringen hade jag pesto och ruccola på den.

Receptet på pizzabotten kommer från bloggen 56kilo. Tack för ett bra recept☺.

Önskar er en härlig start på veckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen