onsdag 31 maj 2017

Gratis material till barn: Maskrosens delar och livscykel

Dagens inlägg är tips på arbete med maskrosen!

Intresset för maskrosor har varit stort på förskolan ett tag och att blåsa iväg fröna gillas extra mycket. För att ta tillvara på barnens intresse har vi arbetat med maskrosen. Vi har plockat maskrosor som har varit i olika faser och tittat närmre på dess livscykel. Filmen vi har använt av oss är den här:

Hos Sparklebox hittar ni det här fina material på maskrosens delar med engelsk text.

Jag har nu tillverkat ett A4 med maskrosens delar som jag delar med mig av till er som är intresserade☺
Materialet består av ett A4 med en bild på maskrosen och av text på dennes olika delar.


Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


Länken: Maskrosens delar


Nu är det dags att ladda batterierna med en god natts sömn!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!