tisdag 23 maj 2017

Livscykler med dansk text

Jag fick ett mejl angående mitt material med livscyklar från en läsare i Danmark, hon behövde materialet med dansk text. Med hjälp av Hanna Lena Jønsson med översättningen finns nu en upplaga med danska ord.
Materialet består av myrens, sommerfuglens, mariehønens, honningbiens och frøens livscyklar.

På det här materialet tittar man på livscyklarna genom att öppna luckorna i sifferordning. 

Gör så här när ni sätter ihop materialet
1. Klipp ut varje längd för sig.
2. Laminera längden med livscykeln.
3. Sätt bokplast om längden med siffrorna. (eller laminera)

4. Häfta ihop delarna med varandra i överkanten.
5. Klipp upp luckorna en bit så att de går att öppna.


Vid intresse av materialet:

Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.

OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

LÄNKEN:Livscykler med dansk text

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen