lördag 20 maj 2017

Montessorimaterial: Lilla pärltrappan av stora flörtkulor

Jag måste bara visa er lilla pärltrappan i stor modell som jag såg igår och blev så förtjust i! Visst är den fin!? Tack Pia för att jag får visa och skriva om ditt fina material här på bloggen☺! Jag blev verkligen inspirerad av dig!
Materialet är tillverkat av Pia Kjellsson Carlsson som arbetar på Fyrklöverns Montessoriförskola på Gustavslund i Helsingborg.
Pia berättade att hon har målat kulorna och trätt en kraftig ståltråd igenom de, för att få till öglorna krävdes en tång och starkare krafter som Pia fick hjälp med av sin man. Materialet ligger på tavellister som är tillsågade i passande storlekar.
Barnen som har det här fina materialet på sin avdelning är 2-4 år och bygger pärltrappan på en matta som på bilden.
En liten närmre bild på hur pärlorna "flörtkulorna" ser ut!

Nu blir det fokus på andra perioden i semifinalen mellan Sverige och Finland i hockey VM, HEJA SVERIGE! /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen