onsdag 14 juni 2017

Gratis material till förskola: 2 bitars pussel mamma-barn bondgårdsdjur

Nu har jag äntligen haft lite tid att slutföra ett av de material som jag har haft under tillverkning.
Det är ett material som passar bra till de yngre barnen på förskolan.
Materialet består av sju stycken 2 bitars pussel, på de två pusselbitarna finns djurbilder på bondgårdsdjurens mamma och barn samt namnet på dem. Övningen går ut på att känna igen djuren och att bygga ihop 2 pusselbitar på mamman och barnet till ett pussel. 
Även om barnet inte kan läsa texten under bilderna skapar dem sig ett bildminne av ordet.
Fotona är inte så bra, färgen i min skrivare håller på att ta slut!
Följande djur finns med på pusslen:
gris
häst
får
get
hund
ko
höna

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att även använda Ipad och Iphone vid nerladdning. 


Länken: 2 bitars pussel bondgårdsdjur
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.


Nu blir det soffhäng ett tag tillsammans med min älskade sambo! Trevlig kväll på er!/Maria

2 kommentarer:

  1. Det står fel på kon och kalven :)

    SvaraRadera
  2. God morgon Nina!
    Tack för att du uppmärksammade det!
    Jag har rättat till felet :-)
    Ha en bra dag!
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen